Ростислав Сліпець: Крок за кроком вирішуємо питання, що назрівають

Дата: 26.02.2021 12:53
Кількість переглядів: 1071

Фото без опису

Інтерв’ю Буського міського голови Р.Сліпця часопису «Воля народу», яке опубліковано 25 лютого 2021 року.

    Закінчуються два перших місяці роботи новоутвореної Буської територіальної громади, яка об’єднала дві третини території та населення колишнього Буського району. Очолив її Ростислав Сліпець, за плечима якого дві каденції досить успішного управління містом Буськом. Однак нині змінився не лише формат влади і  її повноваження. Більшість приєднаних сільських рад, які були економічно слабкими, чекають реальних змін. Саме в цьому була і суть децентралізації. На що їм сподіватись і коли відчують ці зміни? Про це і не тільки в нашій розмові з головою Буської ОТГ.

- Після місцевих виборів ми стали більшою, однак, сподіваюсь, єдиною об’єднаною громадою. Тож робота знайдеться усім, хто хоче творити ці зміни. Політика відходить на другий план. А на порядку денному клопітка робота, на яку чекають від влади люди. Однак ці перші місяці – це вирішення рутинних організаційно-юридичних питань, які лише на перший погляд несуттєві, проте від них залежатиме, як працюватимемо вже завтра: маємо відлагодити владний механізм.

 Перші сесії показали, що не все гаразд з їх підготовкою. Та й депутати вже не такі лояльні до голови. Коли рада і виконком запрацюють у звичному режимі?

- Підготовка перших сесій ніколи не проходила гладко, особливо тепер, коли відбулися зміни у законодавстві, територіальному устрої, змінилися повноваження, оновився депутатський корпус. А до критики, коли вона конструктивна, завжди готовий прислухатись, якщо це поліпшить якість організації роботи, проведення сесій. Сподіваюся, за місяць-два все буде повністю відлагоджено, а тимчасові труднощі - подолано. Вже зараз громадяни та депутати мають можливість знайомитися з новинами, проєктами та рішеннями міської ради на нашому офіційному сайті.Для тих, хто більше цікавиться життям громади у соціальних мережах - створено сторінку у соціальній мережі facebook.

У вас суттєво побільшало повноважень. А якими будуть умови оплати праці міського голови?

-Умови праці міського голови залишаються на тому ж рівні, попри те, що відповідальність виросла. Розміри окладів чітко прописані в Постанові Кабінету Міністрів, один з додатків якої чітко встановлює посадові оклади як для керівників органів місцевого самоврядування, так і для усіх працівників. І, повірте, вони є досить мізерними, бо прив’язані до прожиткового мінімуму, який складає на 1 січня поточного року 2 189 грн.

До слова: у четвер на другому пленарному засіданні сесії була затверджена структура виконавчих органів Буської міської ради, де визначено і розмір посадових окладів, зокрема, міського голови – 15 тис.грн., його двох заступників, секретаря ради та керуючого справами виконкому – по 12 тис.грн.

З чого ви виходили при формуванні структури виконавчої влади. Хто очолюватиме окремі напрямки і як зміниться штат, порівнюючи з РДА?

-Ми довго радилися, як зробити структуру найоптимальнішою, щоб утворити лише ті відділи, служби, які справді необхідні, аби не роздувати надаремне штат й не створювати  зайві навантаження на міську скарбницю. Тому усі штатні одиниці ще не заповнені. Тобто одночасного заповнення вакантних посад не буде з двох міркувань: по-перше – кошти, по-друге – немає нагальної потреби. На більшість посад - і це не секрет- запрошуємо людей, які мають практичний досвід по кожному з потрібних напрямків, є фахівцями органів місцевого самоврядування чи виконавчої влади, добре себе зарекомендували, працюючи на аналогічних посадах впродовж багатьох років. Загалом у штаті  виконавчих органів Буської міськради 74 особи (у РДА – було 120 осіб, а після скорочення залишилося 76. – Ред.).

Щодо старост. Чи визначились з Заводським, Турє та Топоровим? І якщо вони приступили до роботи, то з чого почали?

-Нагадаю, що з 1 січня приступили до роботи 9 з 12 старост в утворених старостинських округах. Їхня зарплата 10500 грн. Щодо Заводського, Тур’янського чи Топорівського, то ще тривають консультації з мешканцями сіл територіальних округів, кандидатами на ці відповідальні посади. Знаю, що люди вже зачекалися призначень, тому намагатимемося зробити це у найближчий час. А першими випробуваннями для них стали нещодавні снігові катаклізми. Був налагоджений постійний зв'язок з ними. Тому нам вдавалось, наскільки це можливо в умовах форс-мажору, забезпечити життєдіяльність території.

 Ви йшли на вибори від партії «Батьківщина». Однак більшості у раді не маєте. Чи будете формувати коаліцію?

-Це питання не стоїть серед найактуальніших на порядку денному, адже є чимало першочергових завдань, які потрібні громаді. Водночас, зазначу, що кожен з депутатів йшов з обіцянками виборцям дбати за них та громаду. Тому головне зараз – ввійти в нормальне русло роботи, аби в нових умовах належно працювати, наповнювати бюджет в період пандемії, залучати інвестиції, допомагати підприємцям розвивати бізнес, створювати нові робочі місця, дбати про інфраструктуру, соціально захистити людей.

«Європейська солідарність» не  отримала жодних посад в керівництві ради і виконкому. Чи не буде і далі, що їхні пропозиції не враховуватимуться.

-Тут навряд чи можна погодитися, що когось обділили, бо кожна з політичних партій, які мають своїх представників у депутатському корпусі, отримала керівництво у депутатських комісіях. «ЄС» має своїх голів у найбільш «стратегічних»: комісії з питань планування, бюджету, фінансів, соціально-економічного розвитку та реалізації державної регуляторної політики (її очолив Олег Мащак)  та в комісії з питань благоустрою, збереження архітектурних пам'яток, туризму, житлово-комунального господарства та комунальної власності (голова - Тетяна Сай).

Але повернімося до господарських питань. Що нового чекати вже найближчим часом? Йдеться про нові виробництва, насамперед. Які стратегічні речі плануєте в громадах?

-Часопис «Воля народу», як і інші місцеві ЗМІ, моніторить всі ті зміни, які відбуваються по залученню інвесторів, адже це основа основ, аби громада була самодостатньою. Вже на завершенні роботи по запуску паркетного заводу у Буську та заводу «Фіднова», що дасть нові робочі місця та поступлення до бюджету територіальної громади. Не зайвим буде нагадати, що наш адміністративний центр має вигідне географічне та транспортне розташування, близькість до кордону, тому інвестори йдуть до нас, а наше завдання як органу влади цьому сприяти. Однак найголовніше, на чому хотів би акцентувати. Усі 30 тисяч мешканців Буської ТГ мають усвідомити – віднині ми єдина громада. Не буде поділу: Буськ, Олесько, Топорів, Гаївське. Дуже багато треба буде зробити насамперед у сільській місцевості. Мають бути визначені пріоритети, з врахуванням фінансових можливостей, які є і на які можемо очікувати у 2021 році. І враховуючи сьогоднішні реалії, на першому плані  стоятиме надання якісних медичних послуг нашим людям. Якщо брати Буську міську лікарню, ми маємо там докінчити сучасне приймальне відділення, що відповідатиме вимогам, які ставлять пацієнти. Є ковідне відділення, добре, що там сформовано медперсонал, є кому працювати. Але життя показує, що пацієнтом цього відділення може стати кожен з нас, то чому ми не маємо робити добре для самих себе? Безперечно, треба розвивати діагностичну базу лікарні: на останній сесії було затверджено її фінансовий план  на 115,5 млн грн, планується встановлення унікального обладнання. Ми й надалі будемо створювати умови для мешканців у наших медзакладах. Разом із тим приділимо в цьому році увагу сільській медицині, ФАПам, де назбиралося дуже багато проблем.

Найбільші кошти у нас йдуть традиційно на освіту. Це і захищені статті, і вирішення питань з матеріальною базою шкіл, із довезенням дітей. Теж багато проблем, які треба вирішувати. Наступне питання – розвиток інфраструктури: дороги, узбіччя, робота громадського транспорту, сполучення із населеними пунктами. Безперечно, якщо говорити про пріоритети, то серед них – соціальний захист наших мешканців. Сподіваюся, це відобразиться у програмах, які буде прийнято.

-А як зі спортом? Йдеться не лише про закінчення реконструкції стадіону, а й підтримку його на селі, зокрема, футболу.

Треба не просто підтримати, у селах люди мають відчути роботу щодо розвитку фізичної культури і спорту. У багатьох побудовано спортивні майданчики, але недостатня організація роботи з молоддю, щоб використовувалася інфраструктура на повну – цього  треба прагнути. А щодо підтримки сільського футболу – це навіть не обговорюється, обовязково. Це поточні справи. Ось, приміром, вже перші весняні турніри ми хочемо проводити без вступних внесків для команд. Працює басейн. Як дозволить погода, сподіваємось, відновляться уроки плавання і для школярів з села.  

Коли буде прорив з палацом Бадені? Бо  складається враження, що влада віддала об’єкт під опіку громадській організації. Хто контролює якість ремонту?

Неодноразово громадські активісти звинувачували місцеву владу, що вона буцім-то не хоче звернути увагу на палац і його відреставрувати. Але потрібно розуміти, що капітальний ремонт цієї споруди вимагає не менше 15-20 млн гривень, тому роботи будуть виконуватися поетапно в міру можливостей бюджету. Цьогоріч на відновлювально-реставраційні роботи плануємо 3 мільйони грн. Також розглядаємо можливість залучення коштів до порятунку палацу з державного бюджету, участі у регіональних проєктах зі збереження пам’яток архітектури, які передбачають співфінансування.

Чи зміняться підходи у використанні бюджетних коштів. Йдеться про зміну пріоритетів. Мабуть, варто більше вкладати коштів для підтримки тих, хто приносить гроші в казну, а не в бюджетні організації.

-По завершенню І (ІІ) кварталу можна буде говорити про те, як виконується бюджет чи достатньо буде коштів, аби прожити цей рік достойно, профінансувати захищені статті, закласти більше грошей на розвиток територій. Розуміння, звичайно, є, що гроші потрібно вкладати у майбутнє, працювати на перспективу.

Яка ситуація з землею, насамперед, тією, яку передали ТГ з держвласності? Чи є у нас випадки незаконного заволодіння,  зокрема, в колишніх сільрадах за останніх пів року?

Це - важливе рішення, адже  територіальній громаді для забезпечення своєї стратегії на майбутнє надважливо володіти всіма ресурсами, щоб планувати економічний розвиток території, мати більше можливостей для залучення нових інвесторів.

Головним управління Держгеокадастру у Львівській області Наказом 15.12.2020 р. передано у комунальну власність Буській громаді 4702 га земельних ділянок сільськогосподарського призначення. Тому про випадки незаконного заволодіння цих земель йтися не може, так як їх передача розпочалася лише в другій половині грудня, коли сільські ради втратили повноваження приймати будь-які рішення, в  тому числі пов’язані з землею).

Які основні напрямки поліпшення економічної ситуації на сільських територіях?

-Для людей, які проживають у сільській місцевості, вже не перший десяток років серед найактуальніших проблем є працевлаштування, ремонт дорожнього покриття до сіл, забезпечення стабільності транспортного  сполучення. Більш локальними є  освітлення населених пунктів та організація вивезення сміття. У цих напрямках за останні роки є чимало позитивних зрушень, тому  нам залишається лише продовжувати розпочате.

У Буську залишається багато приміщень, де були державні структури. Що буде з ними, зокрема як буде використане приміщення РДА?

Адмінбудинок, у якому винаймає частину приміщень на правах оренди РДА, майже до кінця минулого року був у комунальній власності районної ради, яка передала згодом його міській громаді разом з іншими будівлями. Тому на сьогодні ми маємо достатньо приміщень, аби компактно розмістити усі відділи і служби в одному місці для зручності, перш за все, громадян. Водночас, в планах є перенесення на перший поверх Центру надання адміністративних послуг, бо цокольне приміщення, в якому він зараз функціонує, щороку все більше роз’їдає грибок і не пристосоване для обслуговування людей з інвалідністю. Усі інші вільні приміщення будемо здавати в оренду, аби частково компенсувати витрати на обслуговування будівлі. Щодо приміщень у селах, то зараз їх інвентаризовуємо, аби знати, що маємо.

                                                                                                      Микола ІВАНЦІВ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь