Золочівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує платників податків
ДПС в кожному регіоні створила «гарячі лінії» для вирішення податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів
Для вирішення податкових питань мобілізованих самозайнятих осіб за дорученням Голови ДПС Руслана Кравченка організовано роботу «гарячих ліній».
Вони працюють у кожному територіальному органі ДПС та надають консультації мобілізованим ФОПам, особам, що провадять незалежну професійну діяльність, ветеранам, членам їхніх родин щодо питань оподаткування.
З переліком «гарячих ліній» можна ознайомитися на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/others/kontakti/garyachi-linii-terorganiv-dps-dlya-virishennya-pitan-mobiliz
Отримати інформаційно-довідкові послуги можна в Контакт-центрі ДПС за тел.: 0-800-501-007. Нагадаємо, що створення «гарячих ліній» є складовою комплексу заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів.
ДПС також має пропозиції щодо змін у законодавстві, в регіонах створені робочі групи, які надаватимуть консультації. Регіони отримали переліки ФОП, яким нараховуються податки, але ймовірно вони не можуть виконувати свої податкові обов’язки. По кожному такому кейсу працюють окремо. Проводиться інвентаризація листів ФОПів щодо списання нарахованих податкових зобов’язань з дати їх мобілізації.
Контакти гарячих ліній ГУ ДПС у Львівській області: https://lv.tax.gov.ua/kontakti//
Комунікаційна платформа: lv.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук: https://www.facebook.com/tax.lviv
Львівщина: у першому кварталі 2025 року платники податків перерахували до бюджетів усіх рівнів понад 6,8 млрд гривень ПДФО
Упродовж січня – березня 2025 року платники податків Львівщини спрямували до державного та місцевих бюджетів 6 843,5 млн гривень податку на доходи фізичних осіб.
Зокрема, за цей період до державного бюджету надійшло 1 953,2 млн грн ПДФО, що на 25,7% або на 399,1 млн грн більше порівняно зі січнем-березнем 2024 року.
Надходження податку на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів Львівщини у січні-березні 2025 року склали 4 890,3 млн гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року вони збільшилися на 1 011,5 млн грн або на 26,1%.
Контрольно-перевірочна робота: застосовано штрафних санкцій на 25,3 млн гривень
Головне управління ДПС у Львівській області інформує про результати контрольно-перевірочної роботи.
Упродовж січня-березня 2025 року за результатами проведених перевірок діяльності суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з підакцизною продукцією, застосовано штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 25,3 млн гривень.
Декларування-2025: чи оподатковується поворотна фіндопомога
Золочівська ДПІ нагадує, що до 1 травня триває кампранія Декларування доходів – 2025. Тож платники, які протягом 2024 року отримували доходи, з яких не було сплачено належні суми податків, мають такі доходи задекларувати та сплатити податки. Щодо поворотної фінансової допомоги, то відповідно до пп. 165.1.31 п.165.1 ст.165 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому або основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку). Правовою основою для отримання поворотної фінансової допомоги є договір позики. Тобто, сума коштів, надана фізичній особі за договором позики, яку фізична особа (позичальник) повинна повернути позикодавцеві у визначений договором термін, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб і не відображається у річній податковій декларації про майновий стан і доходи. При цьому, якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи та відображається у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
Чи потрібно використовувати РРО/ПРРО на кожен об’єкт господарювання, якщо вони розташовані за однією адресою, але у різних приміщеннях
Згідно з пунктом 1 статті 3 Закону і України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», підприємці, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі, зобов’язані проводити такі операції через зареєстровані, опломбовані та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через ПРРО, що зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу.
Відповідно до статті 2 Закону № 265, місцем проведення розрахунків є локація, де здійснюється оплата за товари або послуги, а також зберігаються отримані готівкові кошти. Це означає, що кожен окремий об’єкт, де здійснюються розрахункові операції, незалежно від того, чи знаходиться він за тією ж адресою, має бути обладнаний окремим РРО або ПРРО. Отже, якщо суб’єкт господарювання має кілька торгових точок чи приміщень для надання послуг, навіть якщо вони розташовані за однією адресою, кожне місце проведення розрахунків повинно бути обладнане відповідним реєстратором.
Відповідаємо на запитання додзвонювачів
Нещодавно в Золочівській ДПІ проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо змін у податковому законодавстві та декларування доходів громадян, за участі начальника інспекції Романа Дениса.
В ході спілкування посадовець роз`яснив порядок реєстрації новостворених підприємців платниками єдиного податку. Зокрема ФОП, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації. Звернув увагу на новації у справлянні військового збору та обов’язковій сплаті єдиного внеску для всіх фізичних осіб - підприємців.
Також керівник інспекції відповів на запитання щодо декларування доходів громадян, отриманих у 2024 році. Зокрема роз’яснив, що платник податку, який отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов’язаний до 1 травня п.р. подати податкову декларацію, а також сплатити податок. Суми податку на доходи фізичних осіб та військового збору, зазначені в декларації, необхідно сплатити до 1 серпня 2025 року.
Крім цього, Роман Денис нагадав про проведення податковою службою інформаційно-роз’яснювальної кампанії з питань реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками, Національної стратегії доходів. ДПС впроваджує управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками), щоб забезпечити оптимізацію надходжень до бюджету шляхом покращення дотримання платниками податків чотирьох основних податкових зобов’язань – реєстрації, своєчасного подання декларацій, правильної звітності та своєчасної сплати податків. Для інформування платників податків на вебпорталі ДПС створено рубрику «Національна стратегія доходів» https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/, «Територія високого рівня податкової довіри» https://tpd.tax.gov.ua/.
Національна стратегія доходів до 2030 року: цифрова трансформація контрольно-перевірочної роботи
Золочівська ДПІ нагадує, що пріоритетні заходи Національної стратегії доходів спрямовані на модернізацію податкового адміністрування та створення умов для справедливої податкової політики, що сприятиме підвищенню ефективності управління державними доходами.
Одним із напрямів реалізації НСД є заходи по впровадженню «е-аудит», що сприятиме удосконаленню процесів організації проведення перевірок та цифрової трансформації контрольно-перевірочної роботи, зокрема, через впровадження стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA).На сьогодні прийнято зміни до законодавчих та нормативно-правових актів, якими досягнуто усіх необхідних передумов для впровадження процедури електронного аудиту (е-аудит), а саме, визначено форму, структуру та порядок надання електронних документів SAF-T UA до контролюючих органів, розроблено методики проведення перевірок, удосконалено «Електронний кабінет» для забезпечення зручності роботи з великими обсягами даних. Детальніше за покликанням: https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua/.
Що таке система управління податковими ризиками?
Золочівська ДПІ нагадує, що 31 липня 2024 року в Україні набула чинності постанова Кабмінув України № 854 від 25.07,2024 , яка започатковує реалізацію експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі.
Що таке система управління податковими ризиками?
Система управління податковими ризиками (compliance risk management) — це механізм, який дозволяє виявляти, оцінювати та контролювати ситуації, що можуть призводити до порушень податкового законодавства. Новий підхід передбачає роботу виключно в межах податкових органів без залучення платників податків безпосередньо, що є важливим кроком у напрямку сервісного підходу ДПС до бізнесу.
Основні новації експериментального проєкту:
класифікація ризиків. Усі податкові ризики тепер систематизовано за основними видами, що дозволяє більш точно визначати потенційні проблемні сфери;
єдині правила. Уніфікація критеріїв визначення податкових ризиків забезпечить рівні умови для всіх суб’єктів господарювання;
централізація процесів. Усі процеси виявлення ризиків та реагування на них тепер зосереджено на центральному рівні, що сприятиме їхній ефективності та послідовності;
стратегічне планування. Запроваджується розробка та реалізація стратегій впливу на податкові ризики в усій вертикалі ДПС — від центру до регіональних підрозділів;
оцінка результативності. ДПС здійснюватиме самооцінку ефективності заходів, що вживаються, що дозволить адаптувати підходи до нових викликів.
Метою впровадження нової системи є підвищення добровільної податкової дисципліни, зниження рівня ухилення від сплати податків та ефективніше використання ресурсів податкової служби. Це також частина загального курсу на діджиталізацію та прозорість державних процесів.
Офіційна інформація та оновлення про реалізацію проєкту доступні за посиланням:
https://tax.gov.ua/baneryi/sistema-upravlinnya-podatkovimi-rizikami
Актуальні питання оподаткування обговорили в податковій
Нещодавно в Золочівській ДПІ під головуванням начальника інспекції Романа Дениса відбувся «круглий стіл» з представниками бізнес-спільноти району.
На початку заходу посадовець зазначив, що діяльність податкової служби спрямована на забезпечення ефективної організації роботи з надання адміністративних послуг, підвищення якості обслуговування громадян та бізнесу. Зокрема, впродовж першого кварталу п.р. працівниками Центру обслуговування платників ДПІ надано 3,7 тис адміністративних послуг, з них 1,3тис в електронній формі. Також надаються консультації щодо функціонування електронних сервісів ДПС, застосування касових апаратів, декларування доходів, подання звітності тощо.
В ході спілкування висвітлювались питання адміністрування податків, єдиного внеску, дотримання вимог трудового законодавства та завершення кампанії декларування 2025. Запропоновано користуватися Електронним кабінетом платника та мобільним застосунком «Моя податкова».
Також проінформовано про функціонування комунікаційної податкової платформи (lv.ikc@tax.gov.ua) та консультаційного центру з питань роботи Системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків (СМКОР) для оперативного та якісного надання інформаційної та консультаційної підтримки платникам ПДВ.
На завершення зустрічі присутні отримали відповіді на свої запитання.
Золочівська ДПІ