Буська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує платників податків
Наповнення бюджетів усіх рівнів платниками Львівщини у розрізі галузей економіки
Упродовж першого півріччя 2024 року найбільшу частку в сплаті податків, зборів та платежів до зведеного бюджету України становить сплата податкових платежів суб’єктами господарювання Львівщини у таких галузях:
- діяльність державного управління, зокрема, у сфері оборони – 18,7 відсотки; спрямовано 6 105,2 млн грн податкових платежів;
- торгівля – 18,5 відсотки в загальному зборі до зведеного бюджету України. Підприємства галузі впродовж цього періоду спрямували 6 016,9 млн грн податкових платежів;
- операції з нерухомим майном (у т.ч. технопарки, ІТ-компанії, надання консалтингових послуг тощо) - 14,2 відсотки; спрямовано 4 618,2 млн грн податкових платежів;
- переробна промисловість - 13,2 відсотки; спрямовано 4 303,3 млн грн податкових платежів.
Найбільше зростання сплати податкових платежів за січень – квітень 2024 року відносно січня – червня 2023 року відбулось у таких галузях:
- торгівля – на 46,5 відсотки більше або + 1 910,2 млн гривень;
- будівельна галузь – зростання на 40,5 відсотки або + 359,1 млн гривень;
- виробництво та розподілення електроенергії, газу та води (у т.ч. відновлення відсортованих відходів тощо) на 32,2 відсотки більше або +237,3 млн гривень;
- переробна промисловість - на 29,4 відсотки більше або + 978,2 млн гривень.
Режим «офлайн» для застосування програмного РРО
У Головному управлінні ДПС у Львівській області нагадують, що Законом України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлено, що на період відсутності зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу. Суб’єкт господарювання може використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, не більше 168 годин протягом календарного місяця».
На період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану або обставин непереборної сили проведення розрахункових операцій, що здійснюються в режимі офлайн, та використання фіскальних номерів із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, може здійснюватися з перевищенням законодавчо встановлених строків».
Відлік часу, протягом якого ПРРО працював у режимі офлайн, починається від дати та часу, зазначених у повідомленні про проведення розрахункових операцій в режимі офлайн з відміткою «початок переведення ПРРО в режим офлайн», до дати та часу, зазначених у повідомленні з відміткою «завершення режиму офлайн», а також від дати та часу, зазначених у повідомленні з відміткою «завершення режиму офлайн», до дати та часу, зазначених у повідомленні з відміткою «початок переведення ПРРО в режим офлайн», якщо в період між такими строками фіскальним сервером не було зареєстровано розрахункових документів у режимі онлайн-обміну.
Звертаємо увагу, що порядок застосування РРО у тому числі під час роботи в режимі офлайн встановлений Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних РРО, що розроблений відповідно до статті 7 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Ознайомитись з порядком можна тут: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/normativno-pravovi-akti/ .
Станом на 01.07.2024 року року в ГУ ДПС у Львівській області було зареєстровано 41410 ПРРО.
ДПС встановлено факти використання незадекларованої праці
Державна податкова служба України нагадує, що незадекларована праця завдає шкоди державі.
Незадекларована праця не тільки обмежує можливості держави проводити сучасну соціальну політику у сферах освіти, охорони здоров’я, розвитку професійних навичок, зайнятості, соціального захисту та пенсійного забезпечення, а й створює недобросовісну конкуренцію щодо тих суб’єктів господарювання, які повністю забезпечують виконання зобов’язань щодо сплати податків, охорони праці і соціального забезпечення працівників.
За порушення законодавства про працю можуть бути застосовані різні види санкцій, залежно від характеру і наслідків порушення, а також від суб’єкта господарювання, який його скоїв.
Так, співробітниками підрозділів фактичних перевірок територіальних органів ДПС у червні 2024 року проведені фактичні перевірки фізичних осіб – підприємців, які здійснюють роздрібну торгівлю складними побутовими товарами. За їх результатами встановлено близько 250 фактів порушення роботодавцями законодавства щодо укладення трудових договорів та оформлення трудових відносин із найманими працівниками.
Звертаємо увагу роботодавців: люди – найцінніший капітал вашого бізнесу, а задекларована праця – це ваша репутація та успіх, адже сплачуючи кошти в бюджет ви здійснюєте особистий вклад в економіку країни та її обороноздатність.
Щодо подання заяв для включення / виключення фізичних осіб – благодійників до/з Реєстру волонтерів АТО
Головне управління ДПС у Львівській області звертає увагу, що включення/виключення волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО до/з Реєстру відбувається на підставі Заяви про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО / Заяви про виключення з Реєстру волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО, що подається у електронній або паперовій формі фізичними особами – благодійниками до контролюючих органів.
Можливість подавати до контролюючих органів заяви в електронній формі створена ДПС з 20.01.2023 року відповідно до законодавчих вимог.
Додатково інформуємо, що отримати роз’яснення щодо подання заяви та форму заяви можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/dlya-volonteriv/zayava-pro-vklyuchennya-do-reestru/,
Листування з контролюючими органами можна здійснювати через Електронний кабінет
Фахівці податкової служби нагадують платникам податків, що для здійснення листування з контролюючими органами через Електронний кабінет необхідно надіслати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою:
J1391602 – для юридичних осіб,
F1391602 – для фізичних осіб.
Для подання зазначеної заяви виконайте наступне:
Увійдіть до приватної частини Електронного кабінету;
Оберіть режим «Введення звітності»;
Заповніть форму документа (у формі заяви вкажіть електронну адресу, а реєстраційні дані платника заповнюються автоматично.
Підпишіть та відправте документ до контролюючого органу.
Обирайте сучасний електронний формат взаємодії – економте час та ресурси!
Про податкову знижку
Буська ДПІ повідомляє, що gодаткова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених Податковим кодексом (п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу).
Тобто, податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат, на яку зменшується оподатковуваний дохід у вигляді заробітної плати, в результаті чого з бюджету повертається частина сплаченого податку на доходи фізичних осіб.
При цьому податкова знижка може бути надана виключно резиденту України, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку. А скористатися правом на нарахування податкової знижки можна лише за наслідками звітного податкового року. Таке право не продовжується та не переноситься на наступний рік, якщо громадянин не скористався своїм правом у встановлений строк.
Декларацію про майновий стан і доходи, яка подається з метою отримання податкової знижки, можна подати упродовж усього року. Граничний термін її подання - 31 грудня включно. Декларацію можна подати в електронному вигляді через Електронний кабінет платника або мобільний застосунок «Моя податкова».
Корисне користувачам РРО
Буська ДПІ нагадує, що суб'єкти господарювання зобов'язані надавати особі, яка отримує, або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті замовлення оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний РРО QR-коду). Вимоги щодо змісту розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13. Алгоритм дій суб'єктів господарювання при поверненні товарів (послуг) визначено Порядком реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547.
Мій ФОП у «Моя податкова»
Буська ДПІ нагадує, що у мобільному застосунку «Моя податкова» доступні нові сервіси для ФОП:
- Мій ФОП у розділі «Мої дані» застосунку:
інформація про реєстрацію ФОП та обрання спрощеної системи оподаткування;
- подання податкових декларацій платника єдиного податку:
для ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування 1-3 груп, у розділі «Послуги»;
- сплата податків:
доступна у «Стані розрахунків з бюджетом» розділу «Послуги».
Цінуй свій час та приєднуйся!
Зустріч з платниками податків у Буській ДПІ
Нещодавно в Буській ДПІ під головуванням заступника начальника інспекції Андрія Романіва відбувся «круглий стіл» з представниками бізнес-спільноти району.
Учасники заходу обговорили питання адміністрування місцевих податків, єдиного внеску, дотримання вимог трудового законодавства та змін до Податкового кодексу, внесених Закон України від 23.02.2024 №3603-ІХ щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства. Запропоновано користуватися Електронним кабінетом платника та мобільним застосунком «Моя податкова». Також зазначено, що для оперативної комунікації з бізнесом у Головному управлінні ДПС у Львівській області діє комунікаційна податкова платформа (lv.ikc@tax.gov.ua).
На завершення зустрічі присутні отримали відповіді на задані запитання.
Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом
Буська ДПІ нагадує, що Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі, КНЕДП ДПС) з 1 березня 2024 року припинив автоматичне формування нових сертифікатів відкритих ключів користувачів за один день до закінчення строку чинності старих сертифікатів терміном на один рік.
Усім користувачам КНЕДП ДПС доступний електронний сервіс - Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом, є можливість дистанційного цілодобового формування сертифікатів без обов’язкового відвідування представництв Надавача.
Варто зазначити, що сформувати нові сертифікати можуть лише ті користувачі, які мають:
- чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації, тощо);
- особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Також, інформацію по усім користувачам (заявникам) КНЕДП ДПС, можна отримати на сайті https://ca.tax.gov.ua/certs-crls в меню «Пошук сертифікатів та СВС» за реквізитами власника, набравши РНОКПП.
Буський сектор організації роботи
управління організації роботи
ГУ ДПС у Львівській області