Золочівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує платників податків

Дата: 12.12.2024 16:01
Кількість переглядів: 50

Фото без описуДо уваги платників !

Золочівська ДПІ нагадує, що відповідно до адміністративно-територіального устрою, визначеного постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» (зі змінами), вимог наказу ДПС України від 07.10.2024 № 747 «Про затвердження переліку державних податкових інспекцій»,  у зв’язку із зміною структури, у складі Золочівської ДПІ утворені сектори з обслуговування платників податків на територіях у межах району.

Послуги будуть надаватися за місцем реєстрації юридичної чи фізичної особи на  територіях, які знаходяться за адресами: 

1. Золочівська державна податкова інспекція                 

80700, Львівська обл., м. Золочів,  вул. Бориса Возницького Героя України, 1.

2. Буський сектор обслуговування платників Золочівської ДПІ
80500, Львівська обл., м. Буськ, пл. 900 річчя Буська, 1.

3. Бродівський сектор обслуговування платників Золочівської ДПІ
80600, Львівська обл., м. Броди, вул. Залізнична, 21.

Режим роботи Центрів обслуговування платників (прийом документів, консультування, надання адміністративних послуг):

  • понеділок-п’ятниця: з 8 год. 30 хв. до 17 год. 00 хв.;
  • обідня перерва: з 12 год. 30 хв. до 13 год. 00 хв.;
  • субота, неділя: вихідні дні.

 

Щодо розрахунків з бюджетом та сплати єдиного внеску у період завершення бюджетного року!

Державна податкова служба України у зв’язку із затвердженням Державною казначейською службою України (далі – Казначейство) Регламенту роботи органів Казначейства у період завершення бюджетного 2024 року та початку 2025 року повідомляє таке.

Казначейство з 27 грудня 2024 року по 30 грудня 2024 року працює в системі електронних платежів Національного банку України (далі – СЕП НБУ) у звичайному режимі та здійснює зарахування надходжень до бюджетів усіх рівнів та інших платежів (поповнення рахунків з електронного адміністрування податків, перерахування коштів єдиного соціального внеску, митних платежів та ін.) на рахунки, відкриті в Казначействі.

У період з 31 грудня 2024 року по 01 січня 2025 року включно міжбанківські платіжні операції через СЕП НБУ від Казначейства та/або на адресу Казначейства не здійснюються.

Починаючи з 02 січня 2025 року органи Казначейства працюють у звичайному режимі.

 

Справляння військового збору з доходів платників військового збору

Згідно з п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу платниками військового збору є: фізична особа – резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа – резидент, яка володіє та/або користується (орендує (суборендує), на умовах емфітевзису, постійно користується) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь, у частині мінімального податкового зобов’язання; фізична особа – нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору з доходів платників військового збору, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, здійснюються в порядку, встановленому розд. IV ПКУ, з урахуванням особливостей, визначених підрозд. 1 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, за ставкою, визначеною п.п. 1 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, – 5 відс. від об’єкта оподаткування (п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

Згідно з п.п. 1.5 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету з доходів платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, є особи, визначені у ст. 171 ПКУ, зокрема, податкові агенти, в т.ч. роботодавці.

Відповідно до ст. 164 розд. IV ПКУ базою оподаткування є загальний оподаткований дохід – будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.

Пунктом 2 розд. ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10 жовтня 2024 року № 4015-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 4015), який набрав чинності 01.12.2024, встановлено, що доходи платників військового збору – осіб, визначених п. 162.1 ст. 162 ПКУ, нараховані за наслідками податкових періодів до набрання чинності Законом № 4015, оподатковуються за ставкою військового збору, що діяла до набрання чинності Законом № 4015, незалежно від дати їх фактичної виплати (надання), крім випадків, прямо передбачених ПКУ.

Враховуючи викладене, до доходів (їх частини), які нараховані (виплачені, надані) податковими агентами платникам податку у вигляді заробітної плати, у тому числі за час відпустки, у вигляді виплат, пов’язаних з тимчасовою втратою працездатності (за час перебування платника податку на лікарняному), за податкові періоди до 1 грудня 2024 року застосовується ставка військового збору 1,5 відс. незалежно від дати їх фактичної виплати (надання).

При цьому, до зазначених доходів, які будуть нараховані (виплачені, надані) за податкові періоди після 1 грудня 2024 року, застосовується ставка військового збору 5 відсотків.

До усіх інших доходів, які включаються до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податків, у тому числі у вигляді виплат за цивільно-правовими договорами, орендної плати, процентів за депозитами, дивідендів тощо, які нараховані (виплачені, надані) податковими агентами платникам податку після 1 грудня 2024 року, застосовується ставка військового збору у розмірі 5 відс. незалежно від того, що такі доходи нараховуються за виконання робіт (послуг), за користування майном платника податків тощо у податкових періодах до 1 грудня 2024 року, оскільки відповідно до ПКУ такі доходи є доходом звітного періоду, в якому вони безпосередньо були нараховані (надані, виплачені), а не періодів, за які вони були нараховані.

 

Упродовж січня-листопада 2024 року місцеві скарбниці Львівщини поповнились майже на 1 млрд гривень від платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Головне управління ДПС у Львівській області інформує, що надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у січні-листопаді 2024 року до  місцевих скарбниць Львівської області становили 999,8 млн гривень. В порівнянні з відповідним періодом 2023 року надходження збільшились на  8,1% або 74,9 млн гривень.

Надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у листопаді 2024 року становили 58,4 млн грн, що в порівнянні з відповідним періодом 2023 року на 2,8 млн грн або на 5,0% більше. 

 

 Національна стратегія доходів: впровадження процедури «е-аудит» є важливим напрямком діяльності ДПС

Головне управління ДПС у Львівській області інформує, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року №1218-р схвалено Національну стратегію доходів до 2030 року (далі – НСД).  Розділом 4.2.2 (b) НСД визначено удосконалення процесів організації та проведення документальних і фактичних перевірок. 

Одним із пріоритетів у цьому напрямі є цифрова трансформація основних процесів контрольно-перевірочної роботи та застосування новітніх підходів до її проведення, де ключовим заходом є запровадження в діяльність органів ДПС процедури електронного аудиту («е-аудит»). 
На сьогодні ДПС вживаються заходи щодо його впровадження, зокрема: 
- прийнято зміни до законодавчих та нормативно-правових актів, якими досягнуто усіх необхідних передумов для впровадження процедури електронного аудиту (е-аудит), а саме, визначено форму, структуру та порядок надання електронних документів SAF-T UA до контролюючих органів, доповнено положення пункт 85.2 статті 85 Податкового кодексу України обов’язком великих платників податків надавати інформацію у електронному вигляді на запит податкового органу під час проведення документальної перевірки; 
-   розроблено та затверджено методики проведення перевірок достовірності, повноти нарахування та сплати податків, зборів (окремо за кожним податком, збором); 
-   розроблено файл XSD (визначення схеми XML) для формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), який розміщено на сайті ДПС; 

-   затверджено детальний технічний опис елементів стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) та схеми контролю XML-документів (файл XSD), який призначений для платників податків, розробників і постачальників програмного забезпечення, які мають на меті включити функцію експорту даних з вихідної системи обліку згідно з вимогами до стандартного аудиторського файлу з можливістю його вивантаження за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua/xsd-/; 
-   доопрацьовано Електронний кабінет шляхом розширення його функціонально-пропускної можливості прийняття файлів у великих обсягах (до 10 ТБ), а саме, доопрацьовано програмне забезпечення інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» для забезпечення завантаження файлу XSD (визначення схеми XML) електронного документа стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA). 

Впровадження європейських стандартів у діяльність податкових органів потребує якісного та послідовного підходу з урахуванням визначених НСД заходів і кроків для її реалізації. Зазначені кроки спрямовані на підвищення рівня добровільної сплати податків і зборів платниками до бюджету, у тому числі шляхом створення максимально комфортних умов для всіх платників податків, наголосив  в. о. начальника Головного управління ДПС у Львівській області Микола Никитюк. 

З новинами та практикою щодо впровадження процедури електронного аудиту (е-аудит) можна  ознайомитися  на вебпорталі ДПС України у банері «SAF-T UA»: https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua.  

 

Про розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв

Золочівська ДПІ інформує, що 01.12.2024 набрав чинності Закон України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 4015), відповідно до якого, зокрема, вносяться зміни до Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817).

Відповідно до внесених змін розд. ХІІІ «Перехідні положення» Закону № 3817 доповнено п. 32, згідно з яким, починаючи з дати набрання чинності Законом № 4015, для вин виноградних та іншої виноробної продукції застосовується розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року № 957, збільшений на 50 відсотків.

ДПС оприлюднює на своєму вебпорталі інформацію про розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв з дати набрання чинності Законом № 4015.

Детальніше за посиланням: (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/846663.html ).

 

Закон України № 3813-IX: переваги, запропоновані державою для бізнесу

Золочівська ДПІ нагадує, що 18 червня 2024 року прийнятий Закон України № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства». 

Законом № 3813, зокрема, передбачено: 

1) розширення змісту поняття «податковий ризик» та запровадження терміна «комплаєнс (управління податковими ризиками)»;

2) запровадження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, які користуватимуться низкою переваг у податковому адмініструванні під час воєнного стану; 

3) щоквартальне включення юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв з урахуванням системи оподаткування (зокрема, вимоги до рівня сплати податків, вимоги до рівня нарахування заробітної плати тощо), що визначатиметься автоматично, до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік); 

4) ведення Переліку забезпечуватиме Державна податкова служба України, а інформацію про включення до нього платник податків отримуватиме через електронний кабінет; 

5) щоквартальна публікація  ДПС України на своєму вебпорталі середніх показників критеріїв, які передбачені Законом № 3813;

6) отримання платниками, які не досягли середніх показників критеріїв, такої аналітичної інформації через електронний кабінет;

7) отримання платниками податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, включених до Переліку, таких переваг:

- мораторій на документальні перевірки, крім деяких видів; 

- скорочення строків камеральної та документальної перевірок у цілях бюджетного відшкодування – 5 календарних днів; 

- отримання індивідуальних податкових консультацій протягом 5 календарних днів; 

- закріплення за платником податків комплаєнс-менеджера, з яким платник зможе взаємодіяти, зокрема з використанням засобів дистанційного зв’язку, у тому числі у режимі відеоконференції; 

- право платника податків на свій запит у п’ятиденний строк отримати відомості про наявну у контролюючого органу податкову інформацію, яка може свідчити про податкові ризики у діяльності платника податків, а також консультацію щодо усунення таких ризиків. 

Детальніше – за посиланням: https://tpd.tax.gov.ua/.

 

Про систему управління податковими ризиками

Одним з ключових напрямів реформування ДПС є реалізація експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками).

Цей проєкт ­– складова реалізації Національної стратегії доходів до 2030 року, яка відбуватиметься відповідно до  постанови Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 протягом двох років.

Комплаєнс – це система заходів та процедур, що здійснюються податковими органами з метою підвищення рівня добровільного виконання податкових та інших обовʼязків платниками податків, відповідно до вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, та зменшення ймовірності настання податкового ризику (комплаєнс-ризику).

Управління комплаєнс-ризиками охоплює  базові  / основні обов’язки  платника податків, визначені Податковим кодексом України:

реєстрації платником податку; 

подання звітності; 

повне декларування;

своєчасна сплата належних бюджету платежів.

Завдання – здійснити аналіз, визначити найбільші ризики, зʼясувати їх причину та спрямувати роботу ДПС для досягнення максимального ефекту в умовах обмежених трудових ресурсів, забезпечити однаковий, справедливий і неупереджений підхід до всіх платників.

Реалізація експериментального проекту забезпечить систематизацію та впорядкування діяльності податкових органів з управління комплаєнс-ризиками.

Більше про систему управління податковими ризиками – за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/sistema-upravlinnya-podatkovimi-rizikami.

 

Скористайтесь правом на податкову знижку  до 31 грудня 2024 року

Відповідно до п.п. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 Податкового кодексу  якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Нагадаємо, що подати декларацію про майновий стан і доходи з метою отримання податкової знижки за витратами, понесеними у 2023 році, можна до 31 грудня 2024 року.

Для  подання декларації рекомендуємо скористатись Електронним кабінетом платника або мобільним застосунком “Моя податкова”. Більше про декларування доходів громадян – за посиланням:  https://tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2024

                                                                                                                    Золочівська ДПІ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь